04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute

Wiking Vuori ja Juha Perilä uusivat paikkansa kirkolliskokouksessa

Herttoniemen seurakunta

19.02.2024, 18:00 /  päivitetty 16.02.2024, 18:22
Wiking Vuori ja Juha Perilä, kasvokuvat ympyröissä, alla nimet, vaaleansininen tausta

Herttoniemen seurakuntaneuvoston jäsen, Helsingin seurakuntien yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Wiking Vuori sekä Herttoniemen seurakunnan eläkkeelle jäänyt nuorisotyöntekijä Juha Perilä valittiin toistamiseen kirkolliskokouksen maallikkojäseniksi Helsingin hiippakunnasta. Kirkolliskokouksen toimikausi on neljä vuotta, 1.5.2024–30.4.2028.

Muut Helsingin hiippakunnasta valitut maallikkojäsenet olivat Lauri Grünthal, Jouko Jääskeläinen, Samuel Kopperoinen, Hanna Mithiku, Eve Rämö ja Liisa-Maria Voipio-Pulkki.

Pappisjäseniksi valittiin Helsingin hiippakunnasta Tuomas Antola, Arto Antturi, Marjut Mulari ja Päivi Vähäkangas.

Kirkolliskokous on kirkon ylin toimielin. Se käsittelee kirkon oppia ja työtä sekä kirkon lainsäädäntöä, hallintoa ja taloutta.

Lue tarkemmin Kirkko ja kaupungin uutisesta